tirsdag den 24. maj 2011

Debut i Bella Skilte Cup (2. afdeling)

Tirsdag d. 24. maj kl.18.30 gik starten til 2. afdeling af Bella Skilte Cup. Team Cycling Shop var mødt op iført nyt fedt teamtøj og højt humør. I København havde flere kørt afsted i bilen i haglvejr, regn, lyn og torden, så det var perfekt at det var tørvejr og sol ved starten i Ejby! Vind var der dog masser af og det kom i høj grad til at præge løbet. Allerede på første omgang stod det helt klart, at vinden ville have afgørende faktor. Det var bare om at holde sig til, ellers røg man af viften, uden advarsel. Resultatet blev at allerede på 2. omgang var feltet godt og grundigt delt op i en række mindre grupper, der sled som bæster for at komme gennem vinden. Jeg røg naturligvis af og kom til at side i en gruppe med blandt andet Karsten, Kim og Hald + et par Haslevfyre. Det stod dog klart for mig, at jeg ikke ville overleve det tempo de satte, så jeg lod mig falde fra og ventede pænt på at en gruppe skulle komme mig til hjælp i vinden. Jan og en flok på ca. 4 kom op til mig og vi begyndte at få et rigtig godt samarbejde op at køre. Efter noget tid lykkedes det os at hente Kim og Hald igen og efter endnu et stykke tid, fik vi også Karsten med i gruppen. Det var jeg naturligvis glad for, så var det denne gang den rigtige beslutning jeg tog da jeg gav slip. Det kan nogen gange være det værste, at side på yderste mandat bag i en gruppe og skulle tage valget ... skal jeg fortsætte med at pine mig selv og køre langt over evne, med stor risiko for at gå helt ned, eller skal jeg slippe nu og vente på bedre tider. Heldigvis kom der denne gang bedre tider, for vinden var SÅ modbydelig og umulig at arbejde i allene. På de flade stykker i medvinden viste computeren flere gange 60+ ... så går det altså pænt stærkt i modvinden var vi under 30, selvom vi kørte rulleskift. Løbet blev rigtig godt afviklet og bilisterne var meget venlige til at holde sig væk. Alt i alt en super aften og en super debut for mig i Bella Skilte Cup.

1 kommentar:

  1. Den bette "cikel-tur"...du er sgu' for sej Ulle! Hvis du finder de nye, og evt hemmeligt opgravede blå ka'tøfler på vejen, så slå en smutvej forbi Køge tilbaws, når du efter at have lavet fist-pump over målstregen.
    http://www.youtube.com/watch?v=5kn2MCCD1M8
    (kunne ikke finde bedre på YouYube...men jeg hepper på dig min ven;o) )

    SvarSlet