søndag den 22. maj 2011

Blomsterløbet med masser af vind!

Jeg er lige kommet hjem fra Ganløse hvor Blomsterløbet har sin start og slut. Løbet er på 116 km og forløber med 4 sløjfer ud fra Ganløse, så rutekortet ligner en blomst... Der var samlet start, så den første time var ret hektisk. Jeg havde fået mig placeret for langt nede i feltet fra start, så jeg skulle bruge de første km til at nå op til front. Alle ville gerne placere sig, så der var kamp om pladserne. Desværre var der også et enkelt styrt, det så dog ud som om det ikke var så alvorligt. Ruten er bestemt en af de mere specielle. Der er mange kryds af store veje, kørsel på cykelstier og også et par vejarbejder og lign. forhindringer. Det gav rigtig meget uro i feltet og efter ca. 80km kom jeg ikke med frontgruppen efter et vejarbejde. Bare surt, men sådan er det jo. Så resten af vejen lå jeg, sammen med lidt forskellige ryttere, med visuel kontakt til frontgruppen. På et tidspunkt var jeg ca. 100m fra at nå op igen, men vinden gjorde det absolut ikke muligt. På den sidste rundstrækning, ca. 15km fra mål punkterede jeg. Jeg havde egentlig en fornemmelse af at der lå rigtig mange foran mig. Men som jeg stod og lagde ny slange i, kunne jeg da til min store tilfredshed se at der også lå rigtig mange bag mig :-) Vel tilbage i mål, stod Lissi klar med kage og kaffe NAM NAM.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar